Сьогодні у всьому світі знання і навички з надання домедичної допомоги є необхідними, а у деяких країнах обов’язковими для всіх громадян. Як свідчить статистика, своєчасне надання допомоги до 30% збільшує успішний порятунок життя. Формування практичних умінь із надання домедичної допомоги, виховання готовності допомогти собі та оточуючим у критичній ситуації є одним із актуальних питань у процесі формування ключових компетентностей гуртківців.
Програма гуртка «Умій врятувати життя», керівником якого є учитель біології Оноприч М.М., створена відповідно до міжнародних стандартів, а Рівне – перше місто в Україні, де діє така програма.
Основні завдання гуртка:
- сформувати у вихованців почуття відповідальності за своє життя та життя оточуючих;
- надати учням теоретичні знання з домедичної допомоги;
- ознайомити з засобами та алгоритмом надання домедичної допомоги згідно з протоколом ВLS;
- надати вихованцям можливість практично відпрацювати свої знання на сертифікованих навчальних засобах.
Під час викладання теоретичного матеріалу передбачається використання інтерактивних форм навчання, які базуються на діяльнісному підході та тренінгових методиках. Закріплення теоретичних знань відбувається в ході практичних занять із використанням сертифікованих манекенів, які імітують постраждалу особу, та спеціальних засобів для надання домедичної допомоги (турнікетів, джгутів, бандажів першої медичної допомоги, клапанів для проведення серцево-легеневої реанімації тощо). Гуртківці вчаться зупиняти кровотечу, накладати джгути, турнікети, бандажі, різноманітні пов’язки, проводити серцево-легеневу реанімацію, комплектувати аптечки, відпрацьовувати І допомогу при різних ситуаціях, застосовувати оклюзійні пов’язки при пневмотораксі.