«Від адаптації до успіху» — так визначили творче кредо психолого-педагогічного консиліуму «Особливості адаптації п’ятикласників до навчання у середній школі в умовах впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» у ЗОШ І-ІІІ ступенів №22 м. Рівного.
Мета і завдання даного заходу:
- Організувати обмін спостереженнями, думками педагогів, які працюють у 5-их класах, адміністрації, класоводів, психолога, медичної сестри для всебічного виявлення особистості кожної дитини;
- Сприяти вирішенню основних завдань під час адаптаційного періоду;
- Формувати знання про вікові та особисті проблеми учнів п’ятого класу;
- Обговорити деякі аспекти психологічних особливостей переходу дітей із початкової школи в середню;
- Виробити напрями роботи для профілактики дезадаптації, покращення мікроклімату у класних колективах;
- Виробити єдині підходи до навчально-виховного процесу у п’ятих класах.
Учасники консиліуму через роботу у групах з усіх боків підійшли до вирішення найважливіших питань адаптації до навчання, визначили проблеми та презентували свої шляхи їх вирішення.
Творчій атмосфері сприяли «осінні листочки», на яких учні початкових, а тепер п’ятих класів створили сенкани про учителя. На завершення роботи кожна із груп написала сенкан про учня-п’ятикласника очима учнями п’ятого класу: І група уявляла себе відмінником, ІІ – учнем, який вчиться на достатньому рівні, ІІІ – проблемною дитиною.
Серед рекомендацій психолого-педагогічного консиліуму є такі:
- Провести тренінгові заняття «Формування позитивної мотивації до навчання в учнів середньої школи»;
- Проводи індивідуальні бесіди з учнями, які виявили низький рівень психофізичної адаптації до навчання у середній ланці, а також з їхніми батьками з питань режиму харчування та відпочинку;
- Розпочати роботу з підготовки учнів з високим рівнем інтелекту до участі у предметних олімпіадах, інтелектуальних конкурсах.